Wednesday 24 April 2013



TOWKEY LAMA ANUWAR?





Tahniah kepada RPK yang mendedahkan banyak cerita lama ‘dalaman’ PKR selama ini. Menarik semua ceritanya. Kisah bagaimana Anwar menggunakan dana Soh Chee Wen dalam memastikan PKR terus hidup dan disayangi oleh rakyat. Inilah antara punca yang menyebabkan Ezam Md Nor, Lokman Adam, Zahid Mat Arip, Hamdan dan ramai lagi berpaling tadah. Penulis pun lebih kurang lah.
Mana tidak, kita tahu Anwar ada RM50-100 juta untuk rolling. Tapi kalau bab membantu kawan-kawan rapat memang haram jadah. Tak pernah merasa. Kita tahu dia kaya. KIta tahu Kak Wan kaya. Kita tahu akaun Izzah tebal. Kita tahu Azmin ada dua tiga akaun (Cayman Island, Labuan Offshore dan Singapura); tapi kalau bab membantu parti, memang kedekut tahap dewa. Semua tak boleh. Kalau tekan sikit, mulalah Kak Wan menangis. Kita sedih. Mula keluar duit sendiri. Bangang jadinya.
Untuk pengetahuan adik-adik PKR sekalian, duit yang kalian terima daripada kempen, budak motor, pasang bendera – memang kebanyakannya hasil Soh Chee Wen. Ini di peringkat awal. 1998 – 2005. Lepas tu John Soh pun tak tahan. Anwar minta duit macam duit turun dari langit. Senang bagi arahan.
‘I need RM5 mil. Party matters’.
‘Party needs another RM10m. We must move forward’.
‘Wan Azizah requires some RM. Can help bro?’
John Soh pun penat kalau layan orang macam Anwar. Masalahnya, Anwar janji untuk ‘re-imburse’ kalau dana international masuk. Sampai ke sudah. Dua-dua Anwar dan keluarga kebas. Ini yang buat Soh Chee Wen naik angin.
Soh Chee Wen bukan pakai duit sendiri. Dia agen ‘Italian MAFIA’ (international group). Kena ada return juga. Bukan boleh suka hati nak tabur duit. Kalau sangkut, nyawa John Soh pun sangkut atas pokok kelapa. Anwar cuci tangan.
Bayangkan, kalau seorang MP BN ditawarkan RM10m. Nak pakai 30 orang!.RM300 juta. Banyak tu. Semua RPK dedah dalam Malaysia Today. Pergi check dan baca.
Kalau John Soh lembu suci lama; siapa lembu suci Anwar yang baru? Siapa?


No comments:

Post a Comment